افت قابل توجه قیمت نوبرانه ها ؛ گرانترین و ارزانترین میوه های بازار کدامند؟ ، قیمت روز زردآلو، گیلاس، هلو، موز، ملون، انبه و آناناس را ببینید

به گزارش انجمن آقای شرفی، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه سال جاری فراوری میوه دوبرابر سال های گذشته است، گفت: بر این اساس، پیش بینی می کنیم که قیمت انواع میوه های تابستانی در هفته آینده هم 10 تا 20 درصد افت کند و استقبال مردم برای خرید و مصرف بیشتر گردد.

افت قابل توجه قیمت نوبرانه ها ؛ گرانترین و ارزانترین میوه های بازار کدامند؟ ، قیمت روز زردآلو، گیلاس، هلو، موز، ملون، انبه و آناناس را ببینید

انجمن آقای شرفی- مرضیه ثمره حسینی: رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در خصوص شرایط بازار میوه های نوبرانه و تابستانی به انجمن آقای شرفی گفت: در حال حاضر، نوبرانه های بازار گیلاس، آلبالو، زردآلو، هلو و شلیل است که می گردد گفت همه میوه ها نسبت به هفته گذشته 20 درصد افت قیمت داشته اند.

مصطفی دارایی نژاد ادامه داد: بعلاوه، انبه، موز و آناناس با کاهش 20 درصدی قیمت روبرو شده اند به طوری که انبه خوب که از 100 هزار تا 130 هزار تومان بود امروز در میدان اصلی از 50 هزار تا 70 هزار تومان فروش رفته است؛ به عبارت دیگر، انبه داخلی که محصول رودان و میناب و سیستان و بلوچستان است 50 هزار تومان و انبه پاکستانی و وارداتی هم 60 تا 70 هزار تومان فروش رفته است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در خصوص قیمت موز و آناناس هم گفت: امروز موز اکوادور به قیمت 65 هزار تومان و موز هندی به قیمت 55 هزار تومان فروخته شد. کارتن 9 عددی آناناس یک میلیون تومان است که هر عدد حدود 120 هزار تومان قیمت دارد.

قیمت زردآلو، توت فرنگی، آلبالو، گیلاس و هلو

دارایی نژاد در خصوص قیمت بقیه میوه های تابستانی اضافه نمود: زردآلوی ساوه و شهریار از 20 هزار تومان، زردآلوی فلکه ای 50 هزار تومان و زردآلوی فوق سوپر که صادراتی و دستچین و درشت است و محصول روستای شندآباد در آذربایجان است به قیمت 75 هزار تومان فروخته شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران ادامه داد: توت فرنگی گرگان هم از 20 هزار تا 30 هزار تومان، توت فرنگی بهنمیری از 30 هزار تا 45 هزار تومان و توت فرنگی گلخانه هم تا 80 هزار تومان فروش رفته است. توت فرنگی سنندج هم 50 هزار تومان فروخته شد.

دارایی نژاد در خصوص قیمت آلبالو و گیلاس گفت: آلبالو با توجه به نوع و کیفیت از 45 هزار تا 80 هزار تومان و گیلاس هم از 60 هزار تومان موجود است که نوع تک دانه فوق سوپر آن امروز 120 هزار تومان فروخته شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در ادامه اضافه نمود: انواع مختلف هلوی زعفرانی و هسته جدا داریم که از 20 هزار تا 60 هزار تومان موجود است. هلوی 45 روزه و 60 روزه گرگان مقرون به صرفه ترین نوع است و گران ترین نوع هلو، هلوی دشت مغان و آذربایجان است که قیمت آن 60 هزار تومان است.

نوبرانه هایی که در راه بازار هستند

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در خصوص اینکه چه نوبرانه هایی هنوز به بازار عرضه نشده اند، گفت: هلوی انجیری حدود یک هفته است عرضه شده و امروز قیمت آن 80 هزار تا 100 هزار تومان بود. علاوه بر آن، انواع آلو شامل آلوی قطره طلا و آلوی شابلون است که احتمالا هفته آینده عرضه می شوند.

دارایی نژاد با بیان اینکه سال جاری فراوری میوه دوبرابر سال های قبل بوده است، گفت: سال جاری به خاطر گرانی ها 20 درصد خرید مردم افت داشته است اما از آنجا که فراوری افزایش داشته و بار فراوان است پیش بینی می گردد که از هفته بعد همه محصولات 15 تا 20 درصد افت قیمت داشته باشند و استقبال مردم بیشتر گردد.

قیمت مناسب ترین میوه ها

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در خصوص قیمت میوه های پرمصرف بیان نمود: هندوانه، طالبی، ملون و خربزه از مقرون به صرفه ترین میوه هاست و به تبع آن مصرف بیشتری دارد. امروز، قیمت عمده فروشی هر کیلو هندوانه 10 تا 13 هزار تومان، طالبی 10 تا 15 هزار تومان، جانا 10 تا 13 هزار تومان، ملون 10 تا 12 هزار تومان، گرمک 15 هزار تومان و خربزه مشهدی هم 18 هزار تا 20 هزار تومان است.

دارایی نژاد در خصوص نحوه قیمت گذاری میوه ها در مغازه های سطح شهر هم گفت: قانون نظام صنفی به مغازه های سطح شهر اجازه داده است که 30 تا 35 درصد به مبلغ روی فاکتور اتحادیه بارفروشان اضافه نمایند و کالای خود را بفروشند.

منبع: همشهری آنلاین

به "افت قابل توجه قیمت نوبرانه ها ؛ گرانترین و ارزانترین میوه های بازار کدامند؟ ، قیمت روز زردآلو، گیلاس، هلو، موز، ملون، انبه و آناناس را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت قابل توجه قیمت نوبرانه ها ؛ گرانترین و ارزانترین میوه های بازار کدامند؟ ، قیمت روز زردآلو، گیلاس، هلو، موز، ملون، انبه و آناناس را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید