از شهیون چشم برندارید!

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرنگاران: دریاچه شهیون یا دریاچه سد دز، یکی از زیباترین دریاچه های ایران است که پشت دو کوه شاداب و تنگوان در کنار روستای گردشگری پامنار دزفول شکل گرفته و چهره ای تماشایی به این منطقه داده است. این دریاچه به صورت مصنوعی و با احداث سد دز بر روی رودخانه دز شکل گرفته است.

از شهیون چشم برندارید!

از تفریحات این دریاچه می توان به شنا (بدون نظارت غریق نجات)، کمپینگ، پیک نیک و ماهیگیری اشاره نمود. بعلاوه بعضی تفریحات آبی مثل اسکی و قایق های موتوری که متولیانشان افراد محلی هستند هم می توانند تجربه ای متفاوت باشند.

بعلاوه در بعضی مواقع سال این دریاچه مکان مناسبی برای ماهیگیری است. دریاچه شهیون تعدادی جزیره بزرگ و کوچک را در خود جای داده است که زیبایی منحصر به فردی به آن می بخشند. در این جزایر درختانِ کُنار، کلخنگ، بید و بادام کوهی زیادی به چشم می خورند و جانوران کوچکی همانند روباه و خرگوش، و پرندگان دریایی، تیهو و کبک بر روی این جزیره ها زندگی می نمایند.

مسیر دسترسی به دریاچه شهیون

برای بازدید از این مروارید تماشایی باید ابتدا خود را به شهرستان دزفول در شمال خوزستان و در 150 کیلومتری اهواز برسانید. سپس باید راهی منطقه شهیون در این شهر شوید. از دزفول تا شهیون حدود 75 کیلومتر راه آسفالت وجود دارد که دسترسی به این منطقه را راحت تر می نماید. جاده های فرعی آسفالت شده و شنی علاوه بر جاده اصلی امروزی وجود دارد که باعث اتصال روستاهای پیرامون به جاده اصلی می گردد.

شما می توانید با خودروی شخصی خود را به جاده شهیون برسانید. در مسیر این جاده با جاده ای فرعی و آسفالته روبرو خواهید شد. برای دسترسی به دریاچه باید آن را تا خاتمه طی کنید. پارکینگی در نزدیکی دریاچه قرار گرفته است. می توانید وسیله نقلیه خود را در آن پارک نموده و با خیالی راحت در اطراف دریاچه به گشت و گذار بپردازید.

منبع: توریسم آنلاین

به "از شهیون چشم برندارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شهیون چشم برندارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید