آبشوران؛ دغدغه ناتمام

به گزارش انجمن آقای شرفی، زهره کریم زاده - کرمانشاه - خبرنگار:روند کند پروژه آبشوران کرمانشاه که دلیل آن اعتبار اعلام می گردد، موجب نشست در بعضی مناطق شهر و خطر ریزش شده، به گونه ای که حصارکشی و بستن بخشی از خیابان بر ادامه انجام این پروژه اولویت یافته است.

آبشوران؛ دغدغه ناتمام

نزدیک به 20 روز است بخشی از پارکینگ شهرداری کرمانشاه که روی پوشش آبشوران ساخته شده و در حال حاضر به عنوان مرکز درمانی مطب های خصوصی است و به دلیل وجود مجتمع های پزشکی از شلوغ ترین نقاط شهر است، بسته شده چراکه خطر ریش و نشست خیابان وجود دارد. آبشوران رودخانه ای است که با گذر از کمربندی شرقی و بعضی از مناطق مسکونی کرمانشاه دردسرساز شده و بوی تعفن ناشی از فاضلاب و پرسه زدن جانوران و موجودات موذی در حوالی آن شهروندان را رنج می دهد و سال هاست که کرمانشاهیان چشم انتظار اتمام آن هستند.

  • شروع ساماندهی آبشوران

12 مهر سال 91 کلنگ ساماندهی این پروژه با واگذاری به شرکت آب منطقه ای و با هدف جداسازی فاضلاب از رودخانه آبشوران و ساماندهی آب های سطحی بر زمین زده شد. طبق گفته های مدیران این پروژه، طرح آبشوران به صورت روباز اجرا می گردد اما قسمت هایی مانند چهارراه اجاق، پارکینگ، خیابان حداد عادل، سه راه برق تا میدان وزیری و همچنین بالادست خیابان فاطمی در مجموع به طول 5/2 کیلومتر چون شاهراه های ترافیکی کرمانشاه محسوب می شوند، به صورت سرپوشیده اجرا خواهد شد.

بسته شدن این محدوده از پارکینگ شهرداری برای مرمت به دلیل تردد زیاد، فعالیت کسبه و دست فروشان را با سختی ها و محدودیت هایی برای فعالیت کامیونت ها روبرو کرد. پس از کاهش و برطرف این مسائل، اکنون صدای فعالیت خودروهای سنگین و کنده کاری زمین از پشت حصارها به گوش می رسد و زمان کوتاه برای اتمام این پروژه به یکی از مطالبات مردمی تبدیل شده است.

بسته شدن این خیابان علاوه بر آلودگی صوتی موجب شده رهگذران به جای عبور از پیاده رو از خیابان استفاده نمایند و مجبور شوند بوی آزاردهنده آبشوران را تحمل نمایند. لذا ساماندهی و اتمام سریع این پروژه در شلوغ ترین نقطه شهری یکی از مهم ترین خواسته های آنان به حساب می آید. قرار است در این منطقه ساماندهی آبشوران بار دیگر از نقطه صفر شروع گردد، چراکه دیواره معیوب سقف آبشوران که در سنوات گذشته کار شده، در بسیاری از قسمت ها پوشش بتنی آن از بین رفته و زنگ زده است، از همین رو ساماندهی در مراحل ابتدایی به سر می برد.

  • مرمت محدوده ای از پارکینگ

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرمانشاه به انجمن آقای شرفی گفت: مرمت محدوده ای از پارکینگ شهرداری که روی آبشوران نهاده شده، شروع شده است و چندین نقطه پرخطر از لحاظ ایمنی نیز در شهر وجود دارد که احتیاج است در آینده نزدیک برای مرمت بسته گردد. کامران ملکی افزود: تسریع در اتمام پروژه منوط به اعتباراتی است که از سوی استانداری به آن تعلق می گیرد، چراکه متولی این امر اداره آب منطقه ای است و تسریع در اعتبارات آن باید از سوی استانداری انجام گردد و شهرداری نیز به عنوان بهره بردار با این 2 ارگان همکاری نموده و هماهنگی های لازم را انجام می دهد.

وی افزود: امیدواریم در مدت دوماهه، ساماندهی آبشوران در محدوده پارکینگ شهرداری سرانجام یابد. این عضو شورا یادآور شد: منطقه پارکینگ شهرداری یکی از نقاط پرتردد شهر است و حتی استان های همجوار برای مسائل درمانی و پزشکی نیز به این منطقه مراجعه می نمایند و تسریع در اتمام آن اولویت دارد.

  • ساماندهی آبشوران توسط 3 پیمانکار

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه در گفت وگو با انجمن آقای شرفی اظهار کرد: کانال های آبشوران در بسیاری از مناطق شهر سنگی بوده که در اکثر نقاط دچار آسیب دیدگی است و این مشکل بدنه دیواره ها را شامل می گردد. مهرداد سالاری با بیان این که پروژه آبشوران توسط 3 پیمانکار و تحت نظر آب منطقه ای در دست ساماندهی است، اظهار کرد: بعضی مناطق مانند پارکینگ شهرداری که نشست نموده بود و احتمال ریزش داشت در اولویت نهاده شد و منطقه بسته شد.

وی با بیان این که اکنون بدنه و کف آبشوران در این محدوده در دست ساماندهی است، اضافه نمود: حوالی مسجد بروجردی، داخل بازار و بخش بنکدارها از دیگر نقاط مدنظر است که برای ساماندهی عملیات اجرایی آن شروع می گردد. به گفته این مسئول، هنوز اعتبارات 98 ساماندهی آبشوران در محدوده پارکینگ شهرداری معین نیست ولی چون ضرورت بود، از محل اعتبارات منابع داخلی برای آن صرف شد. وی با تأکید بر این که به منظور رفاه حال شهروندان برای تسریع در اتمام این پروژه کوشش می گردد، ادامه داد: برنامه زمان بندی برای تکمیل آن دوماهه اعلام شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آبشوران؛ دغدغه ناتمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشوران؛ دغدغه ناتمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید