پیگیری بیش از 5هزار تماس با سامانه 190 توسط ماموران بهداشت

به گزارش انجمن آقای شرفی، محراب آقازاده اضافه کرد: بیشترین شکایت ها در سطح کشوری، به ترتیب از حوزه دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، شهید بهشتی، ایران، شیرازواصفهان بوده که با نظارت و بازرسی کارشناسان این دانشگاه ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

پیگیری بیش از 5هزار تماس با سامانه 190 توسط ماموران بهداشت

او با اشاره به اختصاص حجم 10 درصدی از مجموع 48 هزار و 740 تماس کشوری به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادامه داد: بیشترین موارد شکایت ها به ترتیب مربوط به فعالیت غیرمجاز مکان های مسکونی، اغذیه فروشی، ساندویچ، پیتزافروشی، بقالی، سوپرمارکت، آشپزخانه(کترینگ) و نانوایی بوده که از سوی شهروندان گزارش و به ثبت رسیده است.

این مسئول کشوری صندلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امر برخورد و رسیدگی به موارد بهداشتی در سامانه 190 را در ردیف 10 دانشگاه برتر کشور ارزیابی کرد و ادامه داد: در بخش نظرسنجی مردمی، از نحوه رسیدگی به شکایات و درخواست ها نیز با تماس گیرندگان پیگیری صورت گرفته و میزان رضایتمندی 95 درصد گزارش گردیده است. آقازاده 69 درصد از گزارش ها به سامانه 190 را از سوی آقایان و با اعلام درخواست رسیدگی به دفع غیر بهداشتی فاضلاب، عرضه مواد غذایی سنتی فاسد و عرضه مواد غذایی بسته بندی گردیده فاقد تاریخ مصرف معتبر گفت.

رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت، ضمن قدردانی از بازرسان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، از عموم هم وطنان خواست تا به محض رؤیت هرگونه تخلف بهداشتی، مورد را به سامانه شبانه روزی بهداشت 190 اطلاع دهند تا موضوع در سریع ترین زمان ممکن و با حساسیت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه نیز در آخرین نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، بر جدیت در برخورد با متخلفان امر بهداشت تاکید نمود و این موضوع را در ارتباط مستقیم با تهدید سلامت عمومی جامعه مطرح کرد.

دکتر عبدالرسول همتی بازرسان و کارشناسان بهداشت را سربازان گمنام سلامت نامید و با اشاره به کوشش های مستمر و جدی بازرسان و کارشناسان بهداشت در زمینه بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 107 هزار بازدید در کل استان فارس، با حضور کارشناسان بهداشت محیط انجام گردیده و 95 مرکز متخلف نیز تعطیل گردیده است.

او در این نشست مطبوعاتی که در روزهای پایانی نیمه نخست امسال برگزار گردید، با معرفی سامانه 190 که به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم است، از ثبت پنج هزار تماس تلفنی مردم با این سامانه، از ابتدای امسال اطلاع داد که در کنار بازرسی های منظم کارشناسان بهداشت محیط استان، مورد رسیدگی جدی قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با هرگونه اقدام مبنی بر تهدید سلامت مردم، برخورد قانونی می گردد و هدف این است که هیچ محصولی به سلامت مردم آسیب نرساند.

دکتر همتی ثبت بیش از پنج هزار تماس با سامانه 190 از سوی مردم فارس را پنچ هزار گام به سوی سلامت دانست که نمودی از سطح بالای آگاهی عمومی در استان و باور به نقش موثر اعضای جامعه در ارتقای سلامت عمومی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: استقبال مردم استان از سامانه تلفنی 190 ، نشان دهنده اعتماد به همکاران بازرس بهداشت محیط و موجب دلگرمی فعالان این عرصه در مسیر تامین و ارتقای سلامت مردم است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پیگیری بیش از 5هزار تماس با سامانه 190 توسط ماموران بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری بیش از 5هزار تماس با سامانه 190 توسط ماموران بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید