زیباترین قلعه های نزدیک شهر مونیخ آلمان

به گزارش انجمن آقای شرفی، قلعه های شهر مونیخ

مونیخ به عنوان پاستخت استان بایرن در کشور آلمان بدون شک یکی از محبوب ترین و جالب ترین مراکز تفریحی در دنیا می باشد. این شهر دارای هتل های لوکس، غذاهای معتبر، موزه های زیبا و کلیساهای تاریخی می باشد. از جمله دیگر شهرت های آن قلعه های شهر مونیخ می باشد که از جمله آن ها می توان به باروک شولز نیمفنبورگ و همچنین قلعه قرن چهاردهمی زریدنز اشاره نمود. اینکه شما علاقه مند به معماری و تاریخ هستید می تواند باعث گردد تا علاقه داشته باشید که بعضی دیگر از قلعه های نزدیک این شهر را بازدید نمایید. پس با خبرنگاران همراه شوید.

زیباترین قلعه های نزدیک شهر مونیخ آلمان

قلعه پرون | Prunn Castle

اگر شما 120 کیلومتر به سمت شمال مونیخ بروید به بورگ پرون خواهید رسید. قلعه پرون که از جمله قلعه های شهر مونیخ می باشد در قرن سیزدهم و در طرح گوتیک قدیم ساخته شده است. طراحی قلعه چشمگیر بوده و موقعیت آن نیز به همان اندازه شگفت آور خواهد بود. قلعه پرون در یک خروجی که به دره رودخانه آلتمول (Altmühl) می رسد واقع شده است. یکی از بهترین چیزهایی که می توانید در بازدید از این قلعه مشاهده نمایید این است که هنوز دکور قرون وسطایی خود را حفظ نموده است. در طبقه اول نیز یک سالن بزرگ که دقیقا با سبک گوتیک ساخته شده وجود دارد. این بنا همچنین یک نسخه تاریخی از یک حماسه کلاسیک آلمانی به شمار می رود.

قلعه اشلوس هرنچیمزی | Schloss Herrenchiemsee

تقریبا در فاصله 90 دقیقه از مونیخ دریاچه ای زیبا به نام چیمزی قرار گرفته است. در وسط آن دریاچه جزیره وجود داشته که شما می توانید قلعه اشلوس هرنچیمزی را در میان آن مشاهده نمایید. این کاخ قلعه توسط پادشاه لودویگ دوم در کوشش برای تکرار قصر زیبای ورسای ساخته شده است. شما می توانید با یک تور از درون آن و اتاق های رسمی با دکوری از طلا و پرتره های مشهور جهان دیدن نمایید. این بنا که از قلعه های شهر مونیخ به شمار می رود درست همانند باغ ورسای فوق العاده بوده و زمانی که از میان چترهای آن عبور می نمایید شگفت زده خواهید شد.

قلعه تراسنیتز | Trausnitz Castle

در شمال شرقی مونیخ در شهر باواریا از لندشوت، قلعه تراسنیتز به عنوان یک ساختار قرون وسطایی قرن سیزدهمی واقع شده است. برای چند صد سال این قلعه محل سلطنت بایرن بود. چندین بازسازی بزرگ در طول سال ها باعث شده سبک رنسانس آلمانی، نفوذ فلورنتین و حتی ارتقا آن در قرن نوزدهم گسترش یابد. امروزه مناطق قابل توجهی در داخل این هتل کشف شده است که عبارت اند از سالن شوالیه ها که برای مهمانی ها مورد استفاده قرار می گرفته است. اتاق ناتمامی به نام سالن سفید و برج تراس یا سولر (Söller) که می توانید با بالا رفتن از آن شهر لندشورت را به خوبی مشاهده نمایید.

قلعه نورمبرگ | Nuremberg Castle

شهر نورمبرگ به پرونده های جنایی و نظامی پس از جنگ جهانی دوم مشهور می باشد اما این شهر سابقه قرون وسطایی با قلعه های باورنکردنی نیز دارد. بخشی از قلعه نورمبرگ در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده و امروزه در مرکز قدیمی شهر واقع شده است. بازدید از این سایت به این معنی است که می توانید به تاریخ امپراتوری روم و نقش آن در شهر نورمبرگ در قرون وسطی نگاه بیاندازید. همچنین کلیسای حیرت آور رومانسکایی نیز در مرکز قلعه واقع شده است. البته که شما نمی خواهید موارد دیگری مانند چاه عمیق که تنها منبع تامین آب برای قلعه بوده است را از دست بدهید.

قصر لیندرهوف | Linderhof Palace

نزدیک به 100 کیلومتر از مونیخ، درست در خارج شهر و در منطقه ابرامرگو (Oberammergau) قصر لیندرهوف قرار گرفته است. این بنا یکی دیگر از کاخ های فوق العاده پادشاه لودویگ دوم بوده و یکی از معدود قلعه های شهر مونیخ است که به طور کامل توسط پادشاه مورد استفاده قرار گرفته است. قصر لیندرهوف پس از اینکه قلعه های فرانسوی در قرن نوزدهم رواج پیدا نموده بودند بر خلاف آن ها ساخته شده و چیزی از زیبایی ها و زرق و برق از دیگران کم ندارد. نمای ساختمان در طرف باروک ساخته شده اما فضاهای داخلی بیشتر در بالای طرح های روکو قرار دارند. این بدین معنی است که بسیاری از دکوراسیون داخلی دارای پارچه های سنگین و مصالح بسیار زیاد می باشد. در حالی که این کاخ بسیار مورد تحسین قرار گرفته است، باغ های اطراف آن نیز ارزشمند می باشند.

قلعه هوهنشوانگو | Hohenschwangau Castle

اگر شما در جنوب غربی مونیخ قرار دارید می توانید به راحتی به مرز اتریش برسید. کمتر از یک مایل مانده تا به مرز برسید می توانید یکی از زیباترین قلعه های شهر مونیخ را به نام قلعه هواهنشوانگو مشاهده نمایید. از آنجاکه این بنا در روبهروی قلعه معروف نیوشوان اشتین قرار گرفته است بسیاری از بازدیدکنندگان آن را اونجوری که باید به رسمیت نمی شناسند. با این حال این قلعه قطعا ارزش دیدن داشته و به خصوص اگر شما در این منطقه حضور دارید. این بنای قرن نوزدهمی محل زندگی پادشاه لودویگ دوم در زمان کودکی او بوده و دارای ویژگی های جالبی است. به آب نماهای بیرونی و سالن های زیبای آن حتما دقت نمایید.

قلعه بورگواسن | Burghausen Castle

با 90 دقیقه فاصله از شرق شهر مونیخ قلعه بورگواسن را می توانید در مرز اتریش پیدا نمایید. این ساختمان که از قلعه های شهر مونیخ و یکی از طولانی ترین مجتمع های قلعه ای در جهان می باشد را می توان از منظر رودخانه سالزاک (Salzach) مشاهده نمود. قلعه بورگواسن در قرن یازدهم میلادی ساخته است هرچند که سایت آن از عصر برنز مورد استفاده قرار گرفته است. این قلعه تورهای خودگردانی را ارائه می کند که شما می توانید در آن مقدار زیادی آزادی داشته باشید، بنابراین خواهید توانست بسیاری از اتاق های قلعه را خودتان کشف نمایید. مطمئن باشید که از هر شش حیاط بازدید نموده و زمانی را برای تحسین کردن مجموعه باورنکردنی هنر گوتیک در گالری دولتی آن خواهید داشت. می توانید با رفتن بر روی سقف چشم اندازی وسیع از رودخانه و مرز اتریش را مشاهده نمایید.

قلعه نیوشوان اشتین | Neuschwanstein Castle

در حوالی قلعه هوهنشوانگو قلعه نیوشوان اشتین واقع شده است. این ساختمان که از قلعه های شهر مونیخ می باشد را می توان گفت یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شناخته شده در جهان است. در داستان ها و افسانه ها گفته می گردد که والت دیزنی از این قلعه خریه کننده برای الهام دریافت از قلعه های دیزنی خود استفاده نموده است. قلعه نیوشوان اشتین در قرن نوزدهم میلادی و به لطف پادشاه لودویگ دوم ساخته شده است. او از وجوه شخصی خود به جای استفاده از پول دولت برای ساخت و ساز استفاده نموده است. طراحی این قلعه شگفت انگیز بر اساس جنبش های رمانتیسیسم صورت گرفته که در آن به الگوبرداری و ادای احترام به اپراهای واگنر توجه شده است. اتاق های کاخ با ویژگی ها و همچنین وسایل با کیفیت بسیار بالا می باشد. بعضی از فضاها مانند اتاق خواب پادشاه و همچنین سالن خواننده ها (Hall of the Singers) بیشتر مورد توجه بوده و رنگ آمیزی شده اند.

آلمان با دارا بودن قلعه های قرون وسطایی بسیار زیادی در سراسر اروپا مشهور می باشد. از طرفی بخشی از مشهورترین قلعه های جهان نیز در این کشور قرار داشته که می توان از آن ها بازدید نمود. جالب است بدانید که تعدادی از این قلعه ها در زمان جنگ جهانی دوم توسط سربازان آلمانی مورد استفاده قرار می گرفته است.

منبع: www.touropia.com

منبع: الی گشت

به "زیباترین قلعه های نزدیک شهر مونیخ آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین قلعه های نزدیک شهر مونیخ آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید