تیشه خشکی به ریشه درختان 100 ساله

به گزارش انجمن آقای شرفی، شاید تمام شهرت شهرستان صحنه به خاطر همین باغات سرسبز و سر به فلک کشیده ای باشد که آنرا به بهشتی زیبا در غرب ایران تبدیل نموده است.

تیشه خشکی به ریشه درختان 100 ساله

باغ هایی که طی سالهای اخیر سایه سنگین خشک شدن روی سرشان سنگینی می نماید؛ تخریب باغ ها و تغییر کاربری آنها برای ساخت وساز رویکردی است که به هر دلیل برخی از افراد سودجو به آن روی آورده اند و حتی برای رسیدن به این منظور خود تیشه ریشه درختان چند صد ساله می زنند.

باغ هایی که تا همین چند سال پیش با اشتغال جوانان و اهالی منطقه از مهاجرت آنها به حاشیه شهرها و روی آوردن به شغل های کاذب به جای مولد بودن در روستاها جلوگیری می کرد و چرخ زندگی خانواده های بسیاری را می چرخاند، حالا نفسشان به شمار افتاده است.

همچنین دادستان کرمانشاه هم در جلسه آنالیز جرائم حوزه امور اراضی، منابع طبیعی و تغییر کاربری استان و موانع اجرای آن بر استفاده از تمام ظرفیت های قانونی برای برخورد با مجرمان در زمینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات تاکید نمود.

همچنین دادستان کرمانشاه ضمن تاکید بر لزوم اقدامات پیشگیرانه در این موضوع بر قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با مجرمان تاکید نمود.

برخی باغ ها دچار تنش آبی هستند/ با تخریب فضای سبز برخورد جدی می کنیم

نورالدین فرزادی پور فرماندار شهرستان صحنه نیز در مصاحبه با انجمن آقای شرفی با اشاره به اینکه اعتبار این شهرستان به وجود باغات و فضای سبز خصوصی است، گفت: برهمین مبنا شهرداری و دستگاه های اجرایی با اعمال قوانین سخت گیرانه ای در ارتباط با تغییر کاربری تمام سعی و کوشش خود را در حفظ فضای سبز موجود دارند.

وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته گزارشی از خشکاندن باغات برای ساخت و ساز در شهرستان صحنه نداشتیم اما طی یک دهه گذشته به علت تنش های آبی، عدم تامین آب مناسب برای آبیاری برخی باغات دچار تنش آبی و خشکسالی شدند.

فرزادی پور توضیح داد: با این حال شهرداری با تغییر کاربری موافقت نمی نماید و ما نیز بر اساس قانون و ضرورت حفظ فضای سبز اجازه آسیب به فضای سبز با هر ترفندی را نمی دهیم.

وی بیان نمود: کمیسیون فضای سبز با هرگونه قطع اشجار و تخریب فضای سبز برخورد قاطع و جدی می نماید و آماده دریافت گزارشات مردمی در این زمینه است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تیشه خشکی به ریشه درختان 100 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیشه خشکی به ریشه درختان 100 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید