تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

به گزارش انجمن آقای شرفی، آمریکا موج جدیدی از تحریم ها علیه روسیه را اعمال نموده و در جریان آن 18 فرد و چهار شرکت و نهاد روسی را به اتهام مشارکت در اقدامات بدخواهانه هدف گرفت اما در عین حال سه شرکت روس را نیز از فهرست تحریم ها خارج کرد.

تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

به گزارش انجمن آقای شرفی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر کنترل اموال و دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه در یک سری اطلاعیه که روی وب سایت خود منتشر کرد، این اقدامات جدید خود را اعلام نموده و گفت: ظرف یک بازه 30 روزه تحریم ها علیه سه شرکت EN+ Group ، آلومینیوم سازی روسال (Rusal) و EuroSib Energo را لغو خواهد نمود و فورا تحریم هایی را علیه 15 افسر اطلاعاتی روس، چهار رسانه و افرادی دیگر که در مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حملات سایبری و حمله با گاز اعصاب به سرگئی اسکریپال در انگلیس مشارکت داشته اند، اعمال خواهد نمود.

این درحالی است که روسیه هرگونه دست داشتن در تمامی این اقدامات را رد نموده و آمریکا را به راه اندازی یک کمپین جهانی برای لکه دار کردن وجهه اش با هدف ایجاد احساسات ضد روسی متهم می نماید.

دفتر کنترل اموال و دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا پس از ماه ها مذاکرات غیرعلنی برای دستیابی به این توافق، در اطلاعیه ای کنگره را از این تصمیم خود آگاه ساخت. کنگره آمریکا همچنان قادر است در 30 روز آینده مانع اجرای این برنامه و تحریم ها گردد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: این افراد در عملیات سایبری با هدف اخلال در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و همچنین برخی از فعالیت های شرورانه مشارکت داشته اند.

وی اضافه نمود: افراد و شرکت های تحریم شده همچنین در یک حمله هکری به آژانس ضد دوپینگ و حمله با گاز اعصاب به سرگئی اسکریپال در انگلیس نقش داشته اند.

این مقام همچنین با اشاره به شرکت هایی که از فهرست تحریم ها خارج شده اند، گفت: تغییرات اجرا شده درخصوص این شرکت ها آنها را قادر می سازد تا از معیارهای آمریکا برای برطرف تحریم ها آگاه شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید