گردشگردی سلطانیه رو به تعطیلی است

به گزارش انجمن آقای شرفی، رییس شورای شهر سلطانیه از رو به تعطیلی بودن گردشگری این شهر اطلاع داد و گفت: نبود ابتدایی ترین امکانات گردشگری، موجب گردیده تا هیچ گردشگری جز یک بار علاقه مند بازید از سلطانیه نباشد.

گردشگردی سلطانیه رو به تعطیلی است

رضا ملایی در گفت وگو با انجمن آقای شرفی، منطقه زنجان، اظهار کرد: گنبد سلطانیه یکی از مهمترین بناهای تاریخی در ایران و دنیا به شمار می آید که همواره در طول سال شاهد حضور گردشگران ایرانی و خارجی بی شماری جهت بازدید از این بنایی منحصر بفرد در شهرستان سلطانیه بوده است.

وی اضافه نمود: متاسفانه نبود ابتدایی ترین امکانات گردشگری در گنبد سلطانیه، باعث گردیده تا گردشگران بیشتر از یک بار، آن هم به مدت دو، سه ساعت علاقه مند به بازدید از این گنبد تاریخی و شهر محل آن نباشند.

ملایی توضیح داد: حضور گردشگران در شهرستان سلطانیه هیچ ره آورد اقتصادی برای اهالی این شهرستان نداشته و این در حالی است که وقتی به تاریخ این دیار خوب نگریسته می گردد این شهر مرکز تجاری و اقتصادی بشمار می آمده که امروز تنها این شهر محلی جهت سوخت گیری وسایل نقلیه بین راهی گردیده است .

رئیس شورای اسلامی شهر سلطانیه یادآور شد: میانگین توقف گردشگر در شهرستان سلطانیه بین 2 تا 3 ساعت اعلام گردیده است، زیرا دیگر هیچ جاذبه گردشگری در این شهر وجود ندارد و گردشگران جز تهیه بلیت، بازدید از گنبد سلطانیه هیچ ره آورد اقتصادی در این حوزه ندارد .

وی توضیح داد: سال جاری مسئولان امر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان وعده ساخت هتل سه ستاره را در شهر سلطانیه داده بودند که مقرر گردیده بود کلنگ این هتل در مردادماه بر زمین زده گردد که تاکنون خبری نگردیده است .

ملایی اعلام نمود: گردشگری از پتانسیل به سزایی در رونق اقتصادی برخوردار است ولی متاسفانه با وجود داشتن چنین پتانسیلی در شهرستان سلطانیه نتونسته ایم استفاده کاملی از آن ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گردشگردی سلطانیه رو به تعطیلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگردی سلطانیه رو به تعطیلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید