کاربرد قرص ها در خانه داری

به گزارش انجمن آقای شرفی، تهران (پانا) - قرص آسپرین یک رقیق کننده خون برای قلب است که شاید کسی نداند فقط یک قرص برای بیماران مختلف به خصوص بیماران قلبی نیست، بلکه کاربردهای خانه داری و ... دارد که گاهی عجیب هستند.

کاربرد قرص ها در خانه داری

به گزارش نمناک، این قرص پرخاصیت کاربردهای غیر دارویی دیگری هم دارد که بسیار جالب است بدانیم.

لباس های سفید اصولا زود چرک می گردد، بنابراین اگر دنبال راهی برای تمیز کردن لباس های سفید هستید می توانید از آسپرین بهره ببرید، اما تنها کاربرد آسپرین برای پاک کردن لکه نیست و کاربردهای جالب و اساسی دیگری هم دارد.

پاک کردن لکه های عرق

قبل از این که از حذف این لکه ها از روی لباس های سفیدتان ناامید شوید، دو عدد قرص آسپرین را له نموده و با نصف فنجان آب گرم ترکیب کنید و سپس به مدت 2 الی 3 ساعت لباستان را درون این مخلوط بگذارید و شاهد پاک شدن آن باشید.

زنده کردن و شارژ مجدد باتری های ماشین

اگر شما در یک محل دور افتاده بودید و باتری ماشین تان تمام شد و هیچ کس در اطراف تان نبود، ممکن است که بتوانید باتری ماشین تان را با دو عدد قرص آسپرین به طور موقت شارژ کنید. اسید سالیسیلیک موجود در آن با اسید سولفوریک در باتری ترکیب می گردد و می تواند یک شارژ موقت به باتری دهد تا شما بتوانید خودتان را به نزدیکترین تعمیرگاه موجود برسانید.

نگه داشتن و برگرداندن زیبایی رنگ مو

شنا کردن در یک استخر که کلر دارد، می تواند اثر قابل توجه و ناخوشایندی را روی رنگ موی شما داشته باشد، اما معمولا می توانید موهای خود را قبل از رفتن به استخر با این مخلوط بشویید. 6 تا 8 عدد قرص آسپرین را در یک لیوان آب گرم بریزید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی موهایتان قرار داده و سپس با آب شستشو دهید.

مورد استفاده در باغ و باغچه

آسپرین، نه تنها برای بدن شما لازم است، بلکه می تواند برای باغچه شما نیز به خوبی عمل کند. برخی از باغبان ها از آن برای ریشه زایی استفاده می نمایند و یا با آب ترکیب می نمایند و برای رشد قارچ از آن استفاده می نمایند، اما باید مراقب باشید که هنگام استفاده از آسپرین در اطراف گیاهان، به مقدار خیلی زیاد استفاده نکنید، زیرا ممکن است که باعث سوختن یا آسیب به دیگر گیاهان گردد و هنگام ترکیب با خاک باید دز معمولی و یا نصف قرص آسپرین را در یک لیتر آب حل کنید.

قرار دادن آسپیرین در ماشین لباسشویی

این کار، یک ترفند ساده برای تمیز نگه داشتن لباس های سفید و از بین بردن لکه ها از روی آنها استفاده می گردد و برای شستن لباس ها بدون ماشین لباسشویی، می توانید 5 عدد قرص آسپرین 325 میلی گرم را به درون آب داغ بریزید، در این حالت به آسانی لباس های سفید را پاک خواهد نمود. برای لباس های خاکستری و تیره تر، از 8 عدد قرص آسپرین بهره ببرید در نهایت آنها را از آب بعد از یک الی دو ساعت خارج کنید و با آب سرد آبکشی کنید و یا می توانید درون ماشین لباسشویی بیندازید تا شستشوی نهایی را انجام دهد. آسپرین بعلاوه می تواند لکه های خون را نیز از بین ببرد، این قرص ها را در آب سرد به مدت 2 تا 3 ساعت بگذارید و بعد می توانید شاهد از بین رفتن لکه های خون از روی لباسهایتان باشید.

حذف و از بین بردن لکه های تخم مرغ از روی لباس

آیا تا به حال شده است که در هنگام آشپزی یا خوردن تخم مرغ آن را روی لباس خود بریزید؟ همان طور که می دانید، نمی توانید لکه تخم مرغ را از بین ببرید. در ابتدا سعی کنید که از آب گرم بهره ببرید، اما آب گرم به تنهایی نمی تواند این لکه را از بین ببرد. آسپرین له شده را به مقداری آب گرم اضافه کنید و یک مخلوط خمیر مانند به دست آورید و لباس را به مدت 30 دقیقه درون آن بگذارید و بعد در آخر، با آب گرم شستشو دهید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کاربرد قرص ها در خانه داری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد قرص ها در خانه داری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید