پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی میبد به یونسکو تا سال 2020 ارسال می گردد

به گزارش انجمن آقای شرفی، پرونده ثبت بافت تاریخی شهر میبد در لیست جهانی یونسکو به زودی تهیه شده و در سال 2020 به یونسکو ارسال می گردد.

پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی میبد به یونسکو تا سال 2020 ارسال می گردد

فاطمه دانش یزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان یزد از کوشش برای ارسال پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی میبد به یونسکو تا سال 2020 اطلاع داد. وی در نشست مشترک با نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان میبد، گفت که بافت های تاریخی شهرستان میبد مانند منظومه ای می مانند که شارستان این شهر خورشید، تابنده آن است.

دانش یزدی در ادامه گفت:

در سال 2020 میلادی این پرونده مراحل تهیه و تنظیم را طی نموده و برای یونسکو ارسال شد.

به گفته وی، یکی از ویژگی های منحصربه فرد شهرستان میبد، پتانسیل آن برای جذب جهانگرد است که می تواند باعث رونق مالی این شهر تاریخی گردد.

دانش یزدی بعلاوه گزارشی از اقدامات اجرا شده در سال 95 و اعتبارات ملی و استانی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی ارائه کرد.

دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر لزوم تحقیق و پژوهش در عرصه میراث فرهنگی و حفظ و حراست بافت تاریخی با در نظر گرفتن رفاه حال مردم و ساماندهی محورهای جهانگردی و لزوم تناسب معماری امروزی با معماری سنتی تاکید نمود.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی میبد به یونسکو تا سال 2020 ارسال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی میبد به یونسکو تا سال 2020 ارسال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید