واردات 400 هزار تن روغن در 2 ماه آخر سال

به گزارش انجمن آقای شرفی، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه در دو ماه آخر سال حدود 400 هزار تن روغن وارد کشور می گردد، گفت: هیچ کمبودی در تامین روغن مصرفی خانوار و صنفی صنعت نداریم.

واردات 400 هزار تن روغن در 2 ماه آخر سال

به گزارش گروه مالی انجمن آقای شرفی به نقل از وزارت صمت، حسن حنان در نشست سراسری هماهنگی و گفتگو برای تأمین روغن مصرفی خانوار و صنایع، با اشاره به این که هیچ کمبودی در تأمین روغن مصرفی خانوار و صنفی صنعت نداریم، بر لزوم حمل روغن خام توسط کارخانجات فراوری روغن تاکید نمود و گفت: احتیاج مصرفی کشور در هر سال یک میلیون و 600 هزار تن است که 90 درصد آن به وسیله واردات روغن خام تأمین می گردد.

وی توضیح داد: تأمین روغن مصرفی کشور فرایند بسیار مسئله ای است که پس از واردات روغن خام، توسط کارخانجات فراوری و ساخته می گردد و در سراسر کشور به وسیله شبکه های زنجیره ای توزیع می گردد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: به طور متوسط احتیاج سرانه مصرف در هر ماه دو لیتر است که کوچک ترین وقفه در تأمین سبب ایجاد کمبود می گردد که البته این موضوع دو ماه قبل به وقوع پیوست که با هوشیاری و تدبیر تأمین نمایندگان روغن از بخش دولتی و خصوصی این مسائل رفع شد.

حنان افزود: در حال حاضر هیچ مسئله ای در زمینه تأمین کالا های اساسی گندم روغن برنج و شکر در کشور نداریم.

واردات حدود 400 هزار تن روغن

وی گفت: در دو ماه آخر سال حدود 400 هزار تن روغن وارد کشور می گردد که با توجه به واردات قبلی توسط شرکت و بخش خصوصی و استحصال روغن از دانه های روغنی فراوری شده در کشور هیچ مسئله ای در تأمین روغن مصرفی خانوار و صنعت نداریم و فور این کالا را خواهیم داشت.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود:، اما آنچه مهم است گلوگاه های خروج روغن از چرخه مصرف در زنجیره تأمین و مسائل احتکار و انبار آن است که باید مورد مداقه مدیران سازمان صمت و ادارات کل غله و خدمات بازرگانی استان های سراسر کشور قرار گیرد.

حنان سامانه جامع تجارت و سامانه انبار ها را ابزار مناسب برای رصد کالا های اساسی در کشور اعلام نمود و گفت: اطلاعات کالای وارد شده ثبت شده در این سامانه ها زمینه رصد کالا های اساسی در زنجیره تأمین را برای مدیران استانی صمت و غله میسر ساخته که باید روزانه به وسیله این سامانه ها میزان موجودی و احتیاج استان رصد گردد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: کارخانجات روغن مکلف هستند که روغنی که حواله آن صادر شده را به زودی حمل نمایند و تنها مسئله ای که ما در بحث زنجیره تأمین داریم مسائل و گلوگاه های زنجیره تأمین هستند و مسئله ای برای تأمین روغن خام کارخانجات با توجه به تأمین خوبی که اجرا شده نداریم.

وی گفت: مدیران استانی باید میزان مصرف روغن خام کارخانجات را به طور مستمر رصد نمایند تا بر اساس میزان احتیاج روغن دریافت نمایند. موضوع تعیین شدن احتیاج به روغن در استان های مرزی بیشتر ضروری است و ضروری است که فرم های آماری ارسالی ما را تکمیل و ارسال نمایند تا با اطلاع از میزان مصرف مسائل قاچاق کالا های اساسی به خارج مرتفع گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واردات 400 هزار تن روغن در 2 ماه آخر سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات 400 هزار تن روغن در 2 ماه آخر سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید