هشدار بارش باران و کاهش دما به کشاورزان و دامداران

به گزارش انجمن آقای شرفی، کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان، دامداران و گلخانه داران توصیه می گردد که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

هشدار بارش باران و کاهش دما به کشاورزان و دامداران

خانم غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی به پرورش دهندگان ماهی توصیه می گردد که ضمن اجتناب از برداشت آبزیان نسبت به پایش مستمر اکسیژن محلول در آب، هوادهی و مدیریت تغذیه آبزیان اقدام نمایند.

به گفته او، با توجه به ابرناکی، افزایش رطوبت و احتمال رعد و برق، پرورش دهندگان ماهی پاکسازی، تنظیم کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها و انجام اقدامات حفاظتی را در دستور کار خود قرار دهند.

غلامی می گوید: با وجود کاهش دما و خطرات رعد و برق احتمالی، دامداران از چرای دام در ارتفاعات خودداری نمایند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان استان گلستان با رعایت اصول فنی نسبت به تکمیل فرآیند برداشت پنبه اقدام نمایند. بعلاوه بازکردن مسیل ها و راهنمایی سیلاب به داخل رودخانه را انجام دهند.

به گفته او، گلخانه داران تهیه سوخت، تنظیم درجه حرارت گلخانه و کارگاه های پرورش قارچ را در دستور کار خود قرار دهند.

بنابر نقشه های هواشناسی امروز در غرب، جنوب غرب، بعضی منطقه ها شمال غرب و مرکز کشور و بعلاوه برای نیمه شمالی فارس، بوشهر و مرکز کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

امروز شدت بارش در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه بویر احمد، شمال و شرق خوزستان، لرستان بویژ ه شرق و غرب اصفهان است و در ارتفاعات و منطقه ها سرد بارش برف پیش بینی می گردد. بعلاوه آدینه غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز غربی و مرکزی بتدریج آسمان آفتابی می گردد.

انجمن آقای شرفی مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هشدار بارش باران و کاهش دما به کشاورزان و دامداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار بارش باران و کاهش دما به کشاورزان و دامداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید