معبد افسانه یی با قربانیان انسانی

به گزارش انجمن آقای شرفی، باستان شناسان یک معبد هزار ساله را (شامل مجموعه یی از یک مقبره با قربانیان انسانی) زیر ریگ هایی که در اثر وزش باد حرکت کرده اند، در شمال غربی پرو یافتند. این مجموعه ی پیچیده، نزدیک شهرچیکلایوکه بین سال های 2006تا2009از زیر خاک بیرون کشیده شد، واقعیت های بیشتری را در مورد افسانه ی نای لامپ(خدایی که پیش از اینکاها و در قرن هشتم بعد از میلاد و بعد از فروپاشی تمدن موشه بنیان نهاده شد) فاش می کند.

معبد افسانه یی با قربانیان انسانی

معبد افسانه یی با قربانیان انسانی

نویسنده : نادیا صالح ثابت

باستان شناسان یک معبد هزار ساله را (شامل مجموعه یی از یک مقبره با قربانیان انسانی) زیر ریگ هایی که در اثر وزش باد حرکت کرده اند، در شمال غربی پرو یافتند.

این مجموعه ی پیچیده، نزدیک شهرچیکلایوکه بین سال های 2006تا2009از زیر خاک بیرون کشیده شد، واقعیت های بیشتری را در مورد افسانه ی نای لامپ(خدایی که پیش از اینکاها و در قرن هشتم بعد از میلاد و بعد از فروپاشی تمدن موشه بنیان نهاده شد) فاش می کند.

منطقه باستانی Chotuna Chornancapرا می توانیم دلیل و شاهد این مدعا بدانیم، چرا که در این منطقه نیز معبد اسرار آمیزی وجود دارد که متعلق به مردمی است که خود را از تبار نای لامپمی دانند.

فرهنگ پیچیده ی Lambayeque با نامSican نیز شناخته می شود؛ آن ها مهندسان آبیاری ماهری بودند.

رهبر حفاری این منطقه گفت، که باستان شناسان طی یک قرن در تلاش برای رمزگشایی راز این افسانه بوده اند. هدف این بررسی ها پی بردن به احتمال وجود رابطه بین افسانه ها و سند باستان شناسان بوده است.

داخل این معبد تازه کشف شده آرامگاهی هرمی شکل به نامHuaca Norteوجود دارد که اسکلت های33 زن در آن نهاده شده است.

دو اسکلت هنوز موهای طبیعی خود را حفظ کرده و برخی از آن ها مومیایی شده اند. در بدن همه ی آن ها جای بریدگی وجود دارد و این بدان معناست که احتمالاً در یک مراسم آیینی به عنوان قربانی های انسانی مورد شکنجه واقع شده اند.

از زمان باستان، زنان را عامل باروری و حاصلخیزی می دانستند و در مراسم مذهبی برای رسیدن به حاصلخیزی بیشتر و نعمت های دیگر مثل باران و...معمولاً زنان را به خدایان پیشکش می کردند.

منبع: نشریه 7 روز زندگی شماره 104

منبع: راسخون

به "معبد افسانه یی با قربانیان انسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد افسانه یی با قربانیان انسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید