محاصره دیده بانی نیروهای ترکیه توسط ارتش سوریه ، قطع خطوط امدادی تروریست ها در حومه ادلب

به گزارش انجمن آقای شرفی، ارتش سوریه در ادامه پیشروی ها در محور سراقب در حومه جنوبی ادلب، سه روستای دیگر را آزاد و خطوط امدادرسانی گروه های تروریستی میان شهرهای سراقب و اریحا را قطع کرد.

محاصره دیده بانی نیروهای ترکیه توسط ارتش سوریه ، قطع خطوط امدادی تروریست ها در حومه ادلب

به گزارش گروه بین الملل انجمن آقای شرفی به نقل از المیادین، ارتش سوریه در ادامه عملیاتش در حومه جنوب شرقی ادلب و پیشروی ها در محور سراقب، روستاهای جوباس، سان و ترنبه را آزاد و آخرین مرکز تجمع عناصر مسلح در این منطقه را منهدم کرد.

روستاهای سان و جوباس در جنوب غربی شهر کلیدی سراقب، از لحاظ استراتژیک به دلیل قرار دریافت در مسیرهای بین المللی ام4 (لاذقیه حلب) و ام5 (دمشق حلب) و همچنین روستای ترنبه که در 2کیلومتری این شهر قرار گرفته است از اهمیت و نقش مهم برخوردارند.

ارتش از روز گذشته وارد درگیری های شدیدی با گروه های مسلحی در محور سراقب شده است، این نیروها همچنین با عناصر مسلح در روستای النیرب واقع در شمال آزادراه حلب لاذقیه در حدفاصل سراقب و اریحا درگیر شده اند.

ارتش سوریه با آزادسازی شهرک ترنبه واقع در غرب شهر سراقب و عبور از آزادراه حلب لاذقیه، پیروز شد خطوط امدادرسانی به عناصر شورشی در حدفاصل دو شهر سراقب و اریحا را قطع کند.

ارتش روز یکشنبه نیز روستاهای انقراتی، کفربطیخ و کفردادیخ در حومه جنوب شرقی را بعد از درگیری های شدید با گروه های مسلح آزاد کرد.

روزنامه الوطن نیز نوشت، نیروهای ارتش روز دوشنبه، کنترل بخشی از بزرگراه بین المللی ام4 در حدفاصل شهرهای سراقب و اریحا در استان ادلب را در دست گرفته یکی دیگر از پست های دیده بانی ارتش ترکیه را محاصره کرد.

بر این اساس، ارتش سوریه پست جدید نظارتی ترکیه را که در بزرگراه جنوب سراقب برای کند کردن پیشرفت ارتش سوریه ایجاد شده بود محاصره کرد.

الوطن اضافه کرد، ارتش سوریه همچنین دومین پست از میان 4 پست جدید نظارتی نیروهای ترکیه در بزرگراه سراقب اریحا را محاصره نموده و همچنین روستای نیرب را نیز به تصرف خود درآورده است. این روزنامه در عین حال تأکید کرد، تروریست ها در این منطقه در شرایط سختی قرار دارند؛ چرا که ضروری است قبل از محاصره این شهر و مسدود شدن مسیرها به حلب و ادلب، سراقب را ترک نمایند.

براساس گزارش الوطن، در حال حاضر بزرگراه سراقب اریحا و روستای سرمین تحت کنترل ارتش سوریه قرار گرفته است.

تلویزیون سوریه نیز گزارش داد که ارتش استحکامات تروریست ها در شهرک های زیتان و الزربه و روستای خلصه در جنوب حلب را هدف قرار داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که گروه های تروریستی مانع از خروج غیرنظامیان از گذرگاه های ابوالضهور، الهیبط و الحاضر واقع در حومه های ادلب و حلب به سمت مناطق امنی می شوند که توسط ارتش آزاد شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محاصره دیده بانی نیروهای ترکیه توسط ارتش سوریه ، قطع خطوط امدادی تروریست ها در حومه ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاصره دیده بانی نیروهای ترکیه توسط ارتش سوریه ، قطع خطوط امدادی تروریست ها در حومه ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید