فیلم، درگیری شدید در کاتالونیا بعد از صدور احکام علیه استقلال طلبان

به گزارش انجمن آقای شرفی، به دنبال صدور احکام دادگاه عالی اسپانیا علیه سران جنبش استقلال کاتالونیا، در برخی نقاط این منطقه درگیری های خشونت آمیزی بین معترضان و نیروهای امنیتی رخ داد.

فیلم، درگیری شدید در کاتالونیا بعد از صدور احکام علیه استقلال طلبان

به گزارش گروه بین الملل انجمن آقای شرفی، منابع رسانه ای از حضور پر تعداد معترضان در منطقه کاتالونیا به دنبال صدور حکم حبس و تبعید 12 تن از سران جنبش استقلال طلبان و درگیری ها بین معترضان و نیروهای امنیتی اسپانیا خبر می دهند.

بنا بر گزارش پایگاه ایرلایو که خبرها درباره فرودگاه های جهان را منتشر می کند، به دنبال صدور احکام دادگاه عالی اسپانیا علیه سران جنبش استقلال طلبان کاتالونیا، معترضان مسیرهای قطار، مترو و جاده منتهی به فرودگاه بارسلون را مسدود کرده اند.

فیلمی در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که نشان می دهد درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی با معترضان در فرودگاه بارسلون انجام شده است؛ معترضانی که تلاش می کردند فرودگاه را اشغال کنند.

از سوی دیگر در برخی میادین شهرهای منطقه کاتالونیا هم خبر رسیده که تظاهرات اعتراضی علیه صدور احکام ضد سران استقلال طلب این منطقه با حضور چند هزار نفری در حال برگزاری است.

دادگاه عالی اسپانیا امروز دوشنبه 12 نفر از سران استقلال طلبان کاتالونیا را به جرم تلاش برای جدا کردن این منطقه از اسپانیا در سال 2017 میلادی، محکوم به حبس و تبعید شدند.

سنگین ترین حکم این دادگاه را اوریل جانکراس معاون سابق رئیس دولت محلی دریافت کرد و به 13 سال حبس محکوم شد. کارلس پوئیگدمون رئیس دولت محلی وقت نیز همچنان در تبعید خود خواسته در کشور بلژیک به سر خواهد برد.

جرم 9 نفر از این مقامات دولت محلی کاتالونیا را خیانت، شورش و سوء استفاده از بودجه دولتی اعلام کرده و آن ها را مجموعاً به حدود 100 سال زندان محکوم کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "فیلم، درگیری شدید در کاتالونیا بعد از صدور احکام علیه استقلال طلبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، درگیری شدید در کاتالونیا بعد از صدور احکام علیه استقلال طلبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید