فستیوال بین المللی بالن هوای گرم یکی از فستیوال های معروف سوئیس است

به گزارش انجمن آقای شرفی، جاذبه ها/ براساس خبر و گزارش های بدست آمده، فستیوال بین المللی بالن هوای گرم یکی از فستیوال های معروف سوئیس است.

فستیوال بین المللی بالن هوای گرم یکی از فستیوال های معروف سوئیس است

فستیوال بین المللی بالن هوای گرم (International Hot-Air Balloon Festival) برای اولین بار در سال 1979 و در منطقه شتو دوئکس (Château-dOex) در سوئیس برگزار گردید. فستیوال بالن ها هر ساله در ماه ژانویه برگزار گردیده و به مدت 9 روز به درازا می انجامد. در این 9 روز، خلبان ها و بالن سوارها از 20 کشور جهان در اینجا در کنار یکدیگر جمع شده و معمولا حدود 100 بالن هوای گرم را شاهد خواهید بود که در آب و هوای نسبتا زمستانی کوههای آلپ به پرواز در می آیند. در این ایام بسیاری از مردم از کشورهای مختلف به اینجا می آیند تا این بالن های مختلف که در طرح، رنگ و شکل های متفاوتی ساخته می شوند را از نزدیک دیدن نمایند.

جالب است بدانید که انتخاب منطقه شادوته به این منظور به صورت اتفاقی انجام نشده و سابقه ای تاریخی دارد. این انتخاب به این علت انجام شد که منطقه شتو دوئکس میزبان نقطه آغاز اولین تور نمایش و به پرواز درآوردن بالن هایی بود که برای اولین بار توانسته بودند دور جهان را بدون توقف طی نمایند. این بالن ها را برتراند پیکارد (روانپزشک و بالن سوار سوئیسی) و برایان جونز (موزیسین انگلیسی) به پرواز در آورده بودند.

منبع: همگردی

به "فستیوال بین المللی بالن هوای گرم یکی از فستیوال های معروف سوئیس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال بین المللی بالن هوای گرم یکی از فستیوال های معروف سوئیس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید