ظرفیت و بستر های علمی دانشگاهی برای تحقق جهش تولید فراهم است

به گزارش انجمن آقای شرفی، مدیر کل ارتباط جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: بحران کرونا مانوری برای اتکا به مراکز علمی و پژوهشی بود و می توانیم از این ظرفیت علمی و دانشگاهی برای تحقق جهش تولید نیز استفاده کنیم.

ظرفیت و بستر های علمی دانشگاهی برای تحقق جهش تولید فراهم است

به گزارش خبرنگار دانشگاه انجمن آقای شرفی، محمدسعید سیف مدیر کل ارتباط جامعه و صنعت وزارت علوم در برنامه رادیویی گفتگوی علمی در خصوص تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی در جهت شعار سال جهش تولید اظهار کرد: علیرغم اینکه امسال در جهش تولید قرار داریم، اما هم از نظر بین المللی و هم از نظر اقتصادی از جمله شیوع کرونا، فشار های زیادی به اقتصاد کشور وارد شده است، اما در همین مسائل و تنگنا ها انسان همه چیز را با دید جدیدی نگاه می کند و سعی دارد با ابتکارات و نوآوری ها امور را پیش ببرد.

وی شرح داد: دانشگاه ها در شرایط بحرانی می توانند نقش خود را ایفا کنند و شرایط امروز اقتصادی، در حقیقت زمین بازی دانشگاه ها و مراکز علمی است، زیرا نیاز ها و مسائل زیادی وجود دارد و کشور باید آن ها را حل نماید و به خواسته هایش برسد.

سیف به محدودیت های علمی و اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت: نمی توانیم انتظار سرمایه گذاری زیاد خارجی، واردات ماشین آلات فناورانه و همکاری شرکت های خارجی صاحب فناوری داشته باشیم و همه این موارد به ما کمک می کند متکی بر خودمان و مراکز علمی خودمان باشیم.

مدیر کل ارتباط جامعه و صنعت وزارت علوم اشاره کرد: بحران کرونا در حقیقت یک نوع مانور برای ایستادن روی پای خود و اتکا به مراکز علمی و پژوهشی در کشور بود و در این دو ماه ماحصل سرمایه گذاری روی مراکز رشد و علمی و دانشگاهی را دیدیم و می توانیم از این ظرفیت و بستر علمی و دانشگاهی برای تحقق جهش تولید نیز استفاده کنیم.

وی با تصریح بر اینکه در وزارت علوم محدود به حوزه های فنی و مهندسی نیستیم، اظهار کرد: خیلی از مولفه هایی که در کشور وجود و بهره وری کاملی دارند مانند کشاورزی را باید جامع تر ببینیم یعنی در این حوزه نیز باید از منظر علمی ورود کنیم و آن ها را بازنگری کنیم تا بتوانیم شاهد جهش تولید باشیم. این نگاه علمی را می توانیم به تمام بخش های دیگر از جمله برنامه ریزی و مدیریت نیز تعمیم دهیم و خوشبختانه دانشگاه های کشور در این زمینه ها فعال شده اند. در حال حاضر هشت هزار قرارداد در مراکز صنعتی و تجاری وجود دارد.

سیف افزود: در سال های گذشته سعی و خطا های زیادی اجرا شده بود، اما در حال حاضر یک هارمونی خوبی به وجود آمده است و می دانیم دانشگاه ها و مراکز نوآوری و همچنین شرکت های دانش بنیان چه نقشی دارند و در حال حرکت به سمت بازار و تولید هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ظرفیت و بستر های علمی دانشگاهی برای تحقق جهش تولید فراهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت و بستر های علمی دانشگاهی برای تحقق جهش تولید فراهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید