زیباترین آبشار های ایسلند ، گشت و گذاری رویایی در طبیعت ایسلند

به گزارش انجمن آقای شرفی، در این مطلب از طبیعت ایسلند و از آبشارهای ایسلند برایتان می گوییم. ایسلند به عنوان سرزمین آبشار ها شناخته می گردد. صدها آبشار طبیعی زیبا در سرتاسر این سرزمین وجود دارد. از dettifoss قدرتمند تا svartifoss باشکوه. آبشار ها از زیباترین جاذبه های این کشور کوچک به شمار می روند. ایسلند در میان اقیانوس های اطلس شمالی و جنوبگان قرار گرفته است که هردو در آب و هوای ایسلند موثرند. آب و هوای گرم آتلانتیک شمالی باعث به وجود آمدن برف و باران متعدد در این ناحیه می گردد و آب و هوای قطبی باعث به وجود آمدن یخچال های طبیعی بزرگی می گردد که از آب شدن این یخچال ها در تابستان رودخانه های زیادی به وجود می آیند. جریان های آب فراوان در این جزیره آتش فشانی باعث به وجود آمدن تعداد زیادی آبشار شده، اگرچه همه آنها باشکوه هستند اما بعضی از آنها در میان جهانگرد ها محبوب ترند.

زیباترین آبشار های ایسلند ، گشت و گذاری رویایی در طبیعت ایسلند

Gullfoss

Gullfos یا golden falls (آبشار طلایی) معروف ترین جاذبه جهانگردی طبیعت ایسلند است. این آبشار در تنگه رودخانه hvita در جنوب غربی این جزیره واقع شده است. تقریبا یک کیلومتر بالاتر از آبشار رودخانه یک پیچ تند به سمت راست واقع شده است که آب وارد یک پلکان سه پله ای عریض میگردد و سپس به تندی داخل یک تنگه دو مرحله ای به عمق 32 متر می ریزد.

Dettifoss

گفته میگردد که آبشار dettifoss در پارک ملی vatnajokul که در شمال شرقی ایسلند واقع شده است یکی از زیباترین آبشارهای ایسلند و قدرتمندترین آبشار در اروپاست. این آبشار بعلاوه بزرگترین آبشار اروپا از نظر میران تخلیه آب است. جریان آب این آبشار به طور میانگین 193 متر مربع بر ثانیه است.این آبشار چنان قدرتمند است که باعث لرزش سنگ های اطراف میگردد که میتوان آن را با دست حس کرد. این آبشار 100 متر عرض و 45 متر ارتفاع دارد و جزو شگفتی های طبیعت ایسلند است.

Skogafoss

آبشار skogafoss یکی از بزرگترین آبشارهای ایسلند با 25 متر عرض و 60 متر ارتفاع است. به علت حضور مداوم ذرات معلق آب در هوا که در اثر سقوط آب به وجود می آیند اغلب می توان در روزهای آفتابی رنگین کمان را در آسمان مشاهده کرد. این آبشار بر رو رودخانه skoga در جنوب کشور واقع شده است و یکی از مجذوب کننده ترین قسمت های طبیعت ایسلند است.

Goafoss

رودخانه goafoss یا the waterfall of gods (آبشار خدایان) در منطقه baroardalur در شمال مرکزی ایسلند واقع شده است. این آبشار کوتاه و پهن فقط 12 متر ارتفاع دارد اما پهنای آن 30 متر است. به علت نزدیکی این آبشار به جاده معروف ring این قسمت از طبیعت ایسلند در میان جهانگرد ها محبوب است.

Seljalansfoss

این آبشار به علت موقعیت خاص آن بسیار برای عکاسی مناسب است. این آبشار بین دو آبشار selfoss و seljalandsa واقع شده است. آب از ارتفاع شصت متری و از یک پرتگاه سرازیر می گردد.بعلاوه امکان رفتن به پشت آبشار هم وجود دارد که فرصت های عکاسی بسیار جالی در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهد.

Hraunfossar

آبشار های hraunfossar که به آبشارهای گدازه مشهورند از یک سری آبشار که در اثر عبور چندین جویبار به طول تقریبی 900 متر از منطقه hallmundarhraun ایجاد شده تشکیل شده است. این سری آبشار ها از لبه یک صخره گدازه ای به داخل رودخانه hvita می ریزند. این ناحیه گدازه ای در اثر فرسایش یکی از آتشفشان هایی که در زیر یخچال langjokull واقع شده است به وجود آمده است.

Dynjandi

این آبشار که به نام fjakkfoss (آبشار کوهی) نیز شناخته می گردد مجموعه ای ازآبشارهاست که روی هم 100 متر ارتفاع دارند. آبشار اول که بالاتر از بقیه آبشار ها واقع شده است به علت شکل ذوزنقه ای غیرمعمولش برای عکاسی مناسب تر است. این آبشار در قسمت بالایی خود 30 متر و در قسمت پایینی 60 متر عرض دارد.

Hengifoss

این آبشار که در شرق این جزیره واقع شده است به علت پرتگاه های اطراف آن که لایه های بازالتی در آنها به وسیله لایه های رسی از هم جدا شده اند از زیبایی خاصی برخوردار است. hengifoss با ارتفاع 128 متر سومین آبشار بلند ایسلند است.

Bruarfoss

آبشار پل یکی از اسرار ناشناخته ایسلند است. بسیاری از مردم و یا حتی بومی ها نام این آبشار را نشنیده اند. آبشار از جاده قابل مشاهده نیست و هیچ تابلو یا نشانه ای ک شما را به سمت آبشار هدایت کند وجود ندارد. حتی در ویکیپدیا هم صفحه ای برای این آبشار وجود ندارد. در گذشته یک پل سنگی طبیعی بر روی رودخانه در نزدیکی آبشار قرار داشت که نام آبشار از آن گرفته شده است. طبق افسانه ها در قرن شانزدهم حکمران منطقه برای جلوگیری از ورود ولگرد ها و گداها به سرزمین skalholt دستور خرابی این سنگ را صادر کرد.پس از مدت کوتاهی این حکمران در همین رودخانه غرق شد. این آبشار شگفت انگیز از صد ها آبشار کوچک که به یک حفره عمیق یخی آبی رنگ می ریزند تشکیل شده است.

Svartifoss

آبشار svartifoss یا آبشار سیاه در پارک ملی vatnajokull واقع شده است. در اطراف آبشار ستون های بازالتی شش گوشه فوق العاده زیبایی وجود دارند.این ستون ها از چنان زیبایی برخوردارند که گفته میگردد الهام بخش معماران ایسلندی شده است. می توان در کلیسای hallgrimskirkja و در تئاتر ملی ایسلند آثار این نوع معماری را مشاهده کرد.

Aldeyjarfoss

این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای ایسلند است در شمال کشور و در قسمت شمالی جاده sprengisandur واقع شده است. از ویژگی های بسیار جالب این آبشار تضادی است که بین ستون های بازالتی سیاه(همچون ستون های svartifoss اما با برجستگی بسیار کمتر) و سفیدی آب های آبشار برقرار است.

Hjalparfoss

آبشار hjalparfoss یکی از زیباترین آبشارهای ایسلند و یک آبشار دوتایی بسیار نادر است. آب این دو آبشار به یک استخر بسیار بزرگ که اطراف آن را گدازه های سنگی سخت و ناهموار فرا گرفته سرازیر می شوند. آبشار در 30 کیلومتری شرق روستای fluair در دشت های گدازه ای stratovolcano hekla واقع شده است.

منبع: همگردی

به "زیباترین آبشار های ایسلند ، گشت و گذاری رویایی در طبیعت ایسلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین آبشار های ایسلند ، گشت و گذاری رویایی در طبیعت ایسلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید