دوقلوهای به هم چسبیده یمنی، جدیدترین قربانیان محاصره ائتلاف سعودی

به گزارش انجمن آقای شرفی، در پی بی توجهی به درخواست های مکرر صنعاء مبنی بر لزوم انتقال یک دوقلوی به هم چسبیده یمنی به خارج، این دوقلوها فوت شدند.

دوقلوهای به هم چسبیده یمنی، جدیدترین قربانیان محاصره ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین الملل انجمن آقای شرفی، مقدار رنج ملت یمن در نتیجه بسته بودن فرودگاه صنعاء دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ موضوعی که فوت هزاران بیمارِ احتیاجمند به سفر خارج برای درمان را در پی داشته است.

در جدیدترین مورد دو کودک به هم چسبیده یمنی در نتیجه نبود امکانات و تیم متخصص در یمن برای جداسازی آنها فوت شدند.

در همین ارتباط مطهر المرونی مدیر دفتر بهداشت و درمان صنعاء به خبرگزاری سبأ گفت، این دوقلوها در نتیجه عدم انتقال به خارج برای دریافت درمان های لازم و هم در سایه نبود دستگاه ها و کادرهای پزشکی متخصص در یمن فوت شدند.

وی اضافه کرد، بیش از یک بار از سازمان ملل خواسته شد که این دوقلوها را با پروازهای ویژه خودش که از فرودگاه صنعاء انجام می دهد به خارج منتقل کند اما پاسخی ندادند.

المرونی توضیح داد، از این دوقلوی به هم چسپبیده در حد امکانات موجود در یک بیمارستان صنعاء مراقبت شد.

وی ادامه داد، فوت دوقلوهای به هم چسبیده منعکس نماینده مقدار رنجی است که ملت یمن در نتیجه بسته بودن فرودگاه صنعاء متحمل می گردد.

المرونی ضمن اعلام اینکه هزاران بیماری که باید به خارج منتقل می شده اند و این امکان برای آنها فراهم نبوده، فوت نموده اند از سازمان ملل و تمام سازمان های بین المللی و انسانی خواست برای بازگشایی فرودگاه صنعاء کوشش نمایند.

ائتلاف سعودی در مارس 2015 ضمن شروع حمله به یمن، این کشور را تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی خود قرار داد.

صنعاء چندی پیش اعلام نمود، حدود 95 هزار بیماری که در سال های جنگ احتیاج به سفر خارجی درمانی داشتند، جان باختند و علاوه بر آن بیش از 75 هزار بیمار سرطانی هم با خطر مرگ حتمی روبرو هستند و بیش از هشت هزار بیمار مبتلا به نارسایی کلیه هم به پیوند کلیه احتیاج دارند.(جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "دوقلوهای به هم چسبیده یمنی، جدیدترین قربانیان محاصره ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوقلوهای به هم چسبیده یمنی، جدیدترین قربانیان محاصره ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید