دریاچه قوچ گلی داغی یکی از جاذبه های دیدنی آذربایجان شرقی است

به گزارش انجمن آقای شرفی، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، دریاچه قوچ گلی داغی یکی از جاذبه های دیدنی آذربایجان شرقی است.

دریاچه قوچ گلی داغی یکی از جاذبه های دیدنی آذربایجان شرقی است

دریاچه قوچ گلی داغی در نزدیکی روستای ثمرخزان در 30 کیلومتری تبریز در جهت جاده میانه واقع شده است. از ثمر خزان جاده ای در جهت جنوب تا دریاچه قوچ گلی کشیده شده که میتوان آن را با ماشین طی نمود و کسانی که مایل به استفاده بیشتر از اوقات فراغت خود می باشند، می توانند جهت ثمر خزان تا دریاچه را پیاده طی کنند که در حدود 3 ساعت راهپیمایی خواهد داشت. بدین ترتیب که جهت جاده را در حدود 45 دقیقه ادامه می دهیم و پس از کم کردن حدود 100 متر ارتفاع به منطقه چمنزاری که رودخانه ای به نام حدیر چائی در آن جاری است، می رسیم. در انتهای چمنزار و دره سمت چپ چشمه آب سردی وجود دارد که می توان قمقمه ها را از آنجا پر نمود.

جهت از توی دره مرتبا به سمت جنوب ادامه پیدا می نماید تا اینکه بعد از 2 ساعت به دریاچه قوچ گلی می رسیم که گویا محل آبشخور حیواناتی از قبیل قوچ و بز وحشی و کل بوده است که دلیل نامگذاری قله را می رساند. این دریاچه در قسمت شمال قله قرار گرفته است. محیط آن 570 متر، مساحت آن در حدود 24354 متر، طول و عرض آن 180 متر و عمق آن در عمیق ترین نقطه به 2 متر می رسد. آب آن شیرین و زلال است و از یخچال ها و برفچال های قسمتهای شمالی قله تغذیه می گردد و در صورت احتیاج برترین مکان برای کمپ خواهد بود.

منبع: همگردی

به "دریاچه قوچ گلی داغی یکی از جاذبه های دیدنی آذربایجان شرقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه قوچ گلی داغی یکی از جاذبه های دیدنی آذربایجان شرقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید