جنگل سیاه خانی یکی از جاذبه های طبیعی استان سمنان به شمار می رود

به گزارش انجمن آقای شرفی، جاذبه ها/ براساس خبرهای واصله، جنگل سیاه خانی یکی از جاذبه های طبیعی استان سمنان به شمار می رود.

جنگل سیاه خانی یکی از جاذبه های طبیعی استان سمنان به شمار می رود

جنگل سیاه خانی در حدود 35 کیلومتری شمال غرب دیباج قراردارد. این جنگل که بین دامنه های جنوبی و شمالی البرز قرار گرفته است، در بخشی از محدوده استان سمنان و شهرستان دامغان واقع شده است. جنگل سیاه خانی در بخش جنوبی دارای درختان ارس و در منطقه ها شمالی دارای درختان جنگلهای خزری است. نزدیکترین راه ارتباطی از جاده دامغان دیباج گلوگاه بوده و برای دسترسی به این جنگل از دامغان، جهت 57 کیلومتری به دیباج را می پیمایید و از غرب شهر دیباج به سمت جاده گلوگاه حرکت می کنید.

جاده گلوگاه در بعضی نقاط دارای شیب تندی بوده و کیفیت آسفالت جاده در حد درجه 2 و دارای پیچ و خم های فراوان است. در اطراف جاده چشمه ه ایی وجود دارد که اندکی اطراف جاده را سرسبز می کند. ابتدا به گشت دشت می رسید. فاصله دیباج تا این روستا حدود 7 کیلومتر است. جهت گشت دشت تا دوراهی پابند سرخ گریوه اندکی نامناسب هست. فاصله 14 کیلومتری از دوراهی تاپابند را طی نمایید. اکنون باید از جاده اصلی خارج شده و وارد جاده ای فرعی که ابتدای آن تعدادی خانه بام شیروانی و زمین های کشاورزی وجود دارد، شوید. پس از طی حدود 2 کیلومتر به چشمه سیاه خانی می رسید. قسمت های غربی آن دارای جنگل و بخش شرقی آن تنک است.

این جنگل در دره ای باصفا به سمت غرب و جنوب غرب ادامه می یابد و دارای مناظری زیبا و بدیع است و در قعر دره رودخانه ای کوچک از میان کوهها و صخره های پوشیده از درخت عبور می کند. با عبور از این دره که جهتی موتور رو نیز در انتهای آن وجود دارد، میتوان به روستای بندین رسید. جهت از درون رودخانه و فضای وسیع آن میگذرد و به سمت جنوب می رود. این جهت مناسب برای دوچرخه سواری است.

منبع: همگردی

به "جنگل سیاه خانی یکی از جاذبه های طبیعی استان سمنان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل سیاه خانی یکی از جاذبه های طبیعی استان سمنان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید