جزیره ای برای گربه ها در سرزمین دیدنی ژاپن!

به گزارش انجمن آقای شرفی، خیلی ها عاشق گربه ها هستند، اما آیا می دانستید که در این کره خاکی جزیره گربه ها وجود دارد؟ بله. جزیره تاشیروجیما در کشور ژاپن را عرض می کنم که با نام جزیره گربه ها شناخته می گردد. جزیره دیدنی گربه ها در نزدیکی شهر ساحلی ایشینوماکی در استان میاگی ژاپن نهاده شد. جزیره تاشیروجیما ژاپن، مکانی ایده آل برای زندگی همه نوع گربه است. گربه هایی که زمانی انسان ها آن ها را به جزیره گربه ها آورده و حالا جمعیت گربه های جزیره از جمعیت آدم هایش بیشتر شده است. جزیره تاشیروجیما، جزیره ای است بسیار کوچک که در آن برای راحتی گردشگران هتل هایی با امکاناتی مناسب وجود دارند.

جزیره ای برای گربه ها در سرزمین دیدنی ژاپن!

ویژگی های منحصر به فرد جزیره گربه ها

جزیره تاشیروجیما ژاپن یکی از جزایر منحصر به فرد در کشور ژاپن بوده که گردشگران زیادی را از اقصی نقاط دنیا برای دیدن گربه هایی که در آن زندگی می نمایند، به سوی خود فرا می خواند. پادشاهی جزیره دیدنی گربه ها در واقع در دست گربه ها است. هتل های جزیره دیدنی گربه ها و بعضی از چیزی که در آنجا می بینید، تقریبا شبیه گربه طراحی و ساخته شده اند. از دیگر چیزهای شگفت انگیزی که در جزیره تاشیروجیما به چشم می خورد، معبد نکو جینجا هست. خیلی از افرادی که برای بازدید از این جزیره می آیند، تعدادی از گربه های جزیره را به عنوان حیوان خانگی قبول می نمایند. گربه های جزیره همگی شاد و سرزنده هستند. گردشگران با بازدید از معبد گربه ها اگر دوست داشته باشند هدایایی را به صورت نقاشی گربه و مانند آن ارائه می دهند.

تاریخچه ورود گربه ها و معبد نکو جینجا در جزیره

در وسط جزیره تاشیروجیما ژاپن معبدی کوچک برای گربه ها به نام نکو جینجا (Neko - jinja) واقع شده است. داستان این معبد از این قرار است که در گذشته مردم ساکن در جزیره به کار پرورش کرم ابریشم مشغول بودند و از آنجایی که موش ها به صورت طبیعی غارتگر کرم های ابریشم به شمار می روند، مردم برای مقابله با موش ها، گربه هایی را وارد جزیره تاشیروجیما ژاپن کردند. این گربه ها توانستند جمعیت موش های جزیره را کاهش دهند. بعد از اینکه دیگر موشی برای شکار باقی نماند، گربه ها برای اینکه بتوانند شکم خود را سیر نمایند، به ساحل جزیره می رفتند جایی که ماهیگیران مشغول ماهیگیری بودند. ماهیگیران کم کم به گربه ها علاقمند شدند به گونه ای که آن ها را مظهر خوش شانسی می دانستند. در یک روز که ماهیگیران مشغول جمع آوری سنگ از صخره ای بودند تا با آن تورهای ماهیگیری را ثابت نگه دارند، از بالای صخره سنگی افتاد و در این میان یکی از گربه ها جان باخت. ماهیگیران برای بزرگداشت گربه ها به خاطر این اتفاق تلخ که بسیار هم از آن ناراحت شده بودند، آن گربه را در این مکان که امروزه معبد گربه ها نامیده می گردد، دفن کردند و بدین شکل داستان گربه ها شکل گرفت.

ساکنان جزیره تاشیروجیما

آدم هایی که در این جزیره کوچک زندگی می کردند، روزگاری تعدادشان به 1000 نفر می رسید، اما امروزه، تعداد انسان هایی که در این جزیره زندگی می نمایند، کمتر از 100 نفر هستند. مردم جزیره بیشترشان افرادی کهنسال بوده که هنوز هم مثل گذشته برای گربه ها احترام زیادی قائل هستند. امروزه بیشتر جمعیت این منطقه را گربه ها تشکیل می دهند. ساکنان جزیره نسبت به گربه هایی که در اینجا زندگی می نمایند، بسیار مهربان هستند و حتی برای آن ها شیر، آب و غذا در گوشه و کنار جزیره می گذارند تا این گربه ها که نماد خوش شانسی شناخته می شوند، بتوانند زندگی آزاد و راحتی داشته باشند.

داستان معروف شدن جزیره تاشیروجیما

در سال 2004 زوجی از شهر سندای (Sendai) ژاپن به این جزیره آمدند و یک میهمان خانه در جزیره به نام Hamaya باز کردند. در سال 2006 آن ها در یک وبلاگی که درست نموده بودند به معرفی جزیره پرداختند و از این طریق توانستند افراد زیادی را برای دیدن این منطقه به جزیره بیاورند. بعدها که فیلم ها و عکس های بیشتری از این جزیره منتشر شد، دوستداران گربه ها خود را از هر جایی به جزیره گربه ها کوچک و دوست داشتنی می رسانند و در مسابقات و نمایشگاه های عکس گربه که هر ساله در جزیره برگزار می گردد، شرکت می نمایند. حتی مستندهایی در خصوص زندگی مردم و گربه ها در جزیره گربه ها توسط BBC و یک فیلم ساز مستقل به نام Landon Donoho ساخته شده است. از کارهای هیجان انگیزی که در جزیره می توان انجام داد، پیاده روی در ساحل جزیره است آن هم موقع صبح که حال و هوای خاصی دارد. همچنین می توانید با کمی پیاده روی به بازدید از معبد گربه ها بروید.

منبع: همگردی

به "جزیره ای برای گربه ها در سرزمین دیدنی ژاپن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره ای برای گربه ها در سرزمین دیدنی ژاپن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید