تصاویر ، بازگشت پرقدرت پاپیون؛ از کرواسی تا ‫آدری هپبورن ، به این روش یک پاپیون مرتب درست کنید

به گزارش انجمن آقای شرفی، گره های پاپیونی آنقدر محبوبند که در لباس و دکوراسیون و گل آرایی و هر جایی که فکرش را بکنید به کار می آیند. تاریخ این گره ها اما به قرن هفدهم و کراوات ها می رسد که به لطف مد و فشن فرانسوی معروفیت یافت.

تصاویر ، بازگشت پرقدرت پاپیون؛ از کرواسی تا ‫آدری هپبورن ، به این روش یک پاپیون مرتب درست کنید

به گزارش انجمن آقای شرفی، پاپیون، اکسسوری و وسیله ای است که برای قرن ها بر مد تأثیر گذاشته، تقریبا به هر کاری می آید و جالب تر اینکه یک روز جهانی دارد: 19 اوت، امروز، روز پاپیون است.

رد پاپیون را می توان تا کرواسی قرن هفدهم ردیابی کرد. کروات ها عادت داشتند دستمال سر خود را روی گردن گره بزنند تا یقه پیراهن های خود را در کنار هم نگه دارند. قشر مرفه فرانسوی هم که عاشق مد و فشن بودند، به سرعت مفهوم گره دور گردن را پذیرفتند و برای توصیف آن اصطلاح کراوات را ابداع کردند که به زبان فرانسوی به معنای کرواسی است.

محبوبیت این کار در طول قرن 18 و 19 به لطف نقش فرانسه به عنوان پیشگام مد در آن موقع افزایش یافت و این اکسسوری به علت شکل خود به پاپیون، لغتی فرانسوی به معنای پروانه، مشهور شد.

پاپیون ها تا قبل از جنگ جهانی دوم شکل ها و کاربردهای مختلفی داشتند.

با گذشت زمان، کراوات تبدیل به پاپیون و کراوات هایی شد که امروزه می شناسیم. پاپیون بخش مهمی از لباس های رسمی مردانه شدند و یک لباس بدون پاپیون یک لباس کامل نبود. در اوایل قرن بیستم، این اکسسوری بیشتر به وسیله دانشگاهیان و متخصصان پزشکی استفاده می شد چراکه پس از جنگ جهانی دوم، محبوبیت عمومی خود را تا حدودی از دست داده بود.

با این حال پاپیون هیچ گاه از مد نیفتاد؛ نوع ابریشمی آن، از آن دسته اکسسوری هایی است که همواره به کار می آید و حتی در میان زنان هم محبوب است؛ در سال 2018 نشریه معروف فایننشال تایمز از بازگشت پرقدرت پاپیون به صنعت مد و فشن اطلاع داد.

بریژیت باردو به استفاده از پاپیون های گوناگون معروفیت دارد.

پاپیون زنانه مشکی مدت هاست به یکی از شاخصه های اصلی برند پرادا و میو میو تبدیل شده و برندهای مطرحی مانند والنتینو را هم به خلاقیت در این زمینه تشویق نموده است اما این کریستین دیور بود که بازیگرانی مانند بیرژیت باردو و آدری هپبورن، بازیگران و مدل های سرشناس قدیم، را با پاپیون روی فرش قرمز برد.

به هر حال امروزه پاپیون نه تنها در میان لباس های زنان و مردان محبوب است بلکه به عنوان گل سر، تزئین کفش، دسته گل، کادو، پرده، جواهرات و حتی برای یادآوری هم کاربرد دارد و نخ، روبان مخملی نفیس، رافیا، ابریشم و هر شی منعطف و نواری شکلی برای درست کردن یک پاپیون به کار می آید. پس بهتر است اجرای یک مدل گره پاپیونی زیبا را یاد بگیریم.

روش گره زدن یک پاپیون مرتب

  • تصاویری از مُد زرافه ای | نقش زرافه مصری در بازار فشن اروپا | شانه سر زرافه ای؛ یادگار فشن قدیمی اروپا را ببینید

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، بازگشت پرقدرت پاپیون؛ از کرواسی تا ‫آدری هپبورن ، به این روش یک پاپیون مرتب درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، بازگشت پرقدرت پاپیون؛ از کرواسی تا ‫آدری هپبورن ، به این روش یک پاپیون مرتب درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید