تشدید کووید 19 در افراد سیگاری

به گزارش انجمن آقای شرفی، بازبینی نتایج بدست آمده در چندین مطالعه حاکی از آن است که بیماری کووید 19 در افراد سیگاری شدیدتر است.

تشدید کووید 19 در افراد سیگاری

به گزارش انجمن آقای شرفی از ایسنا، در این آنالیز تاکید شده است که بیماری کووید 19 در مصرف کنندگان سیگار نسبت به افراد غیرسیگاری با شدت بیشتری بروز پیدا می نماید.

گروهی از متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا به ارزیابی نتایج 19 مطالعه با موضوع شدت بیماری کووید 19 و نقش استعمال سیگار بر آن در بین 11 هزار و 600 بیمار در ایالات متحده، چین و کره جنوبی پرداختند.

بیشتر بیماران مورد آنالیز در بیمارستان بستری شده اما در دو مطالعه بیماران سرپایی نیز حضور داشته اند. تنها بیش از شش درصد از شرکت کنندگان، سابقه استعمال سیگار داشته اند.

درحالیکه علائم بیماری کووید 19 در18 درصد تمامی بیماران شدید بوده، این رقم در میان افراد سیگاری یا با سابقه استعمال سیگار 29.8 درصد گزارش شد و در افراد غیر سیگاری 17.6 درصد بوده است.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: استعمال سیگار با خطر فزاینده پیشرفت بیماری کووید 19 مرتبط است. همچنین زمانیکه علائم بیماری پیشرفت کند افراد سیگاری یا با سابقه استعمال سیگار با علائم شدیدتر این بیماری و خطر فزاینده مرگ ناشی از آن روبرو هستند.

به گفته محققان لازم است تا خودداری از استعمال سیگار و سیگار الکترونیکی به فهرست اقدامات لازم برای مقابله با همه گیری بیماری کووید 19 افزوده گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "تشدید کووید 19 در افراد سیگاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید کووید 19 در افراد سیگاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید