بالیاژ مو چیست؟

به گزارش انجمن آقای شرفی، در گذشته خانم ها با رنگ کردن مو در خانه به چهره خود تغئیر و شادابی می بخشیدند. اما امروزه سبک های مختلفی از رنگ مو آمده است. بالیاژ مو یکی از جدیدترین روش ها برای رنگ کردن مو است. از مزایای مهم این سبک رنگ مو این است که زیبایی آن با بلند شدن موها از بین نمی رود. آرایشگر برای بالیاژ کردن موی شما، آزادانه عمل کرده و با تکنیک های خاصی موی شما را رنگ می کند. این روش نسبت به روش سنتی مش مو با استفاده از فویل، نتیجه ملایم تر و طبیعی تری خواهد داشت. در این مطلب نمونه های زیبایی از انواع بالیاژ برای شما گردآوری شده است.

بالیاژ مو چیست؟

تعریف بالیاژ

بالیاژ یک کلمه فرانسوی است که به معنای ‘نقاشی است. در سبک بالیاژ رنگ مو به شکل بسیار طبیعی به نظر می رسد. برای انجام بالیاژ روی مو، آرایشگر از فویل و قلم رنگ مو استفاده می کند. در واقع آنچه در اجرای بالیاژ مهم است، ابزار آن نیست بلکه تکنیک و نحوه اجرای آن توسط آرایشگر است.

انواع مدل بالیاژ مو

1. بالیاژ کامل

متداول ترین روش بالیاژ، بالیاژ کامل است که در آن کل مو هایلایت می شود.

بالیاژ موی کامل

2. بالیاژ جزئی

در این روش، تنها قسمت های خاصی از مو هایلایت می شود.

بالیاژ موی جزئی

3. بالیاژ ظریف

در این نوع، رنگ به قسمت هایی از مو اعمال می شود و رنگ هایلایت طبیعی است.

بالیاژ ظریف

4. بالیاژ آمریکایی

در این روش آرایشگر موها را با استفاده از فویل هایلایت کرده و سپس موهای باقیمانده را رنگ می کند. این سبک برای خانم هایی که موهای مشکی دارند مناسب است.

بالیاژ آمریکایی

5. بالیاژ معکوس

این روش برای خانم هایی که موهای بلوند دارند مناسب است؛ در انتهای این روش، از رنگ های تیره تر (قهوه ای، خاکستری) استفاده می شود.

بالیاژ معکوس

تفاوت تکنیک بالیاژ با سامبره و آمبره

به طور کلی از روش بالیاژ برای اجرای آمبره و سامبره نیز استفاده می شود.

اصلی ترین مرحله در روش آمبره، دکلره کردن موها می باشد. در این تکنیک ریشه موها تیره تر بوده و هر چه به سمت ساقه مو ها می رویم، رنگ موها روشن تر می شود.

اما روش سامبره نسبت به آمبره جدید تر می باشد و ترکیبی از آمبره و بالیاژ است. در این روش نیز رنگ تیره از ریشه ها شروع شده و هرچه به ساقه نزدیک تر می شویم، رنگ موها روشن تر می شود؛ اما تفاوت آن با آمبره این است که تغییر طیف رنگ، ملایم تر است.

مدل های بالیاژ مو

بالیاژ شیکبالیاژ طلاییمدل بالیاژ ملایممدل بالیاژ دودیمدل بالیاژ مسیمدل بالیاژ تیرهمدل بالیاژ کوتاه

مدل بالیاژ موی بلند

بالیاژ موی بلندبالیاژ دودی موی بلندمدل بالیاژ طبیعی بلندبالیاژ موی بلند مسیمدل بالیاژ موی طلایی بلندمدل بالیاژ موی بلندبالیاژ موی شیک و زیبامدل بالیاژ موی شیک

بیشتر بدانید: 10 روش برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست

بالیاژ دودی و نسکافه ای

بالیاژ دودی و بنفشبالیاژ دودی روشنبالیاژ دودیبالیاژ نسکافه ای بلوندبالیاژ نسکافه ایبالیاژ نسکافه ای دودیبالیاژ نسکافه ای زیتونی

سخن آخر

امیدواریم از عکس های بالیاژ مو در این مطلب ایده گرفته باشید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در قسمت ارسال نظر در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه

به "بالیاژ مو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالیاژ مو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید