اعطا تسهیلات بیمه ای به رانندگان حمل و نقل عمومی

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرنگاران آنلاین:مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور از انعقاد تفاهم نامه ای بین اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور، بانک قرض الحسنه مهر و بیمه دانا برای ساماندهی بیمه تکمیل درمان و شخص ثالث رانندگان حمل و نقل عمومی اطلاع داد.

اعطا تسهیلات بیمه ای به رانندگان حمل و نقل عمومی

مرتضی ضامنی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که در یاری های حمایتی به رانندگان، عرضه لاستیک با نرخ مصوب دولتی را عملیاتی کردیم، اظهار کرد: در حوزه های دیگر مانند بیمه و معیشت رانندگان احتیاجمندی ها را احصاء نموده ایم.

ضامنی ادامه داد: متأسفانه رانندگان حمل و نقل عمومی از بیمه تکمیل درمان برخوردار نیستند زیرا این بیمه گروهی است و یک نفر باید متولی این موضوع گردد. همچنین سایر بیمه نامه های مورد احتیاج رانندگان مانند بیمه شخص ثالث نیز بایستی هرساله برای خودرو تهیه گردد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اضافه کرد: به سبب ساماندهی این موضوع ها،دوشنبه 15 بهمن تفاهم نامه ای میان اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، بانک قرض الحسنه مهر و بیمه دانا منعقد خواهد شد که طی آن راننده برای یک بار به بانک قرض الحسنه مهر مراجعه خواهد نمود و گشایش اعتباری برای آن انجام می گردد و می تواند از بیمه های تکمیل درمان و شخص ثالث یا سایر بیمه های اختیاری تا سقف 3میلیون تومان استفاده کند.

او تشریح کرد: راننده هزینه ای که برای بیمه نموده را بدون هیچ گونه سود بانکی و با صفر درصد سود بانکی طی اقساط 12 ماهه بدون احتیاج به پیش پرداخت، پرداخت خواهد نمود. بدین صورت رانندگان از بیمه های تکمیل درمان و شخص ثالث بهره مند خواهند شد.

ضامنی گفت: در فاز اول این طرح قصد داریم بیمه رانندگان را درست کنیم و در فاز دوم نیز در مورد تأمین احتیاج روزمره معیشتی رانندگان قصد داریم به وسیله همین کارت هایی که صادر خواهد شد، شرایطی فراهم کنیم که رانندگان از فروشگاه های زنجیره ای خرید و به صورت قرض الحسنه آن را باز پرداخت نمایند که تا سرانجام سال نیز اقداماتی در این راستا انجام خواهد شد.

او اذعان کرد: در حقیقت همه این موارد ذکر شده داخل یک کارت قرار می گیرد و با این کارت تا سقف مشخصی بیمه صادر می گردد و تا سقف مشخصی نیز رانندگان می توانند از فروشگاه های زنجیره ای خرید نمایند. همچنین یکی از محاسن این کارت نیز این خواهد بود که راننده تنها یک بار برای تکمیل پرونده مراجعه خواهد نمود و سال های بعد به صورت اتوماتیک بیمه های شخص ثالث و تکمیل درمان صادر خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در ادامه گفت: راننده متقاضی تنها یک بار به بانک مربوطه مراجعه می نماید و همان یک بار برای 5 سال کفایت خواهد نمود و احتیاجی به مراجعه و تمدید مجدد نیست. برای رانندگانی که نسبت به بازپرداخت اقساطشان خوش حساب باشند هرسال این بیمه ها صادر خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اعطا تسهیلات بیمه ای به رانندگان حمل و نقل عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطا تسهیلات بیمه ای به رانندگان حمل و نقل عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید